Другий день European Running Business Conference

Другий день конференції розпочався з презентації Mainova Frankfurt Marathon. Історія марафону почалась з 1991 року. Це найшвидший марафон після Берліну та Лондону. Особливістю якого є фініш у приміщенні Frankfurt Festival Hall. Багато хто намагався його скопіювати, але це не працювало.

Представник постачальника послуг Mylaps поділився інформацією про технології які вони використовують. Доповідь включала статистичні показники по їх додаткам та медіа каналам. Інтерес до заходу зазвичай триває лише 2-3 дні та важливо, щоб ця діяльність повторювалась протягом року, що дозволить збільшити аудиторію. Стратегії цифрової цінності продукту більш важливі наприклад за брендування траси.

Професор Джорен Шірдер, спів-автор книги “Running across Europe” поділився інформацію про його дослідження. Популярність бігового руху у світі розвивалась такими етапами:

  • До першої хвилі
  • Перша хвиля розпочалась у 1960 – 1970 роках
  • Друга хвиля 1990 – до сьогодні

У США та Європі показники приблизно одночасно розвивались, та трохи пізніше розпочався підйом у Азії. Дані засновані на статистичних результатах марафонів. Щодня у світі відбувається в середньому 10 марафонів. Загальну модель структури змагань можна зобразити не лише у вигляді піраміди від офіційних міжнародних, національних, клубних змагань, а поділити на «бігунів на результат» та «бігунів для участі». Цікавою були також статистика «біг проти футболу». Вона показує, що у Європі біг як спосіб проведення активного відпочинку стає більш популярним за футбол. Цікавою була також історія від першої жінки учасника Бостонського марафону 1966, до 1984 коли дистанція була включена у програму Олімпійських ігор. Сьогодні жінок учасників пробігів може бути більше за чоловіків. Статистика учасників-ветеранів також зростає. За рівнем грамотності приймають участь у змаганнях більше людей с вищою освітою. Сучасне покоління зосереджене на тому що не хоче нічого втратити, адже життя дається лише один раз.

Представник Данії розповіла про Копенгаген півмарафон, який стикнувся к стихійною кризою – сильним дощем з градом. Через півгодини після фінішу, захід довелось скасувати, тому що продовжувати його було небезпечно.

Остання доповідь у блоці «Знайте ваших бігунів та будьте впевнені, що ви їх досягаєте» була присвячена ролі послів, або вісників бігу. На противагу підходу поширення інформації про біг за рахунок найманих спеціалістів, потрібно залучати фанатів справи. Соціальні зв’язки, взаємо підтримка, емоції та комунікації між людьми важливі.

Наступний блок доповідей був від топ фахівців-організаторів марафонів. Нік Бітел – виконавчий директор Лондонського марафону поділився досвідом організації свого заходу. Це медійний проект, який включає 7.5 годин BBC1/BBC2, 199 країн, 40% аудиторії Великої Британії, 11.5 млн унікальних переглядів та 450 журналістів. Програма заходу передбачена не на один день.

Тед Хайано, директор Токіо марафону розповів секрети успіху їх заходу. Співпраця зі спонсорами, нова програма заходу, лотерей реєстрації учасників, та головне – це частина програми Олімпійських ігор 2020 та ринок не лише для бігунів.

Валенсія–не столиця Іспанії, а кількість населення складає менше 1 млн осіб. Але на думку Пако Барао, президента АІМС, це місто для бігунів, а Валенсія марафон має оригінальну концепцію. Історія почалась 35 років назад зі створення парку з доріжками – місця бігових тренувань. На сьогодні у місті проходить велика кількість пробігів. Успіх заходу залежить в першу чергу від залучення усіх жителів міста та поєднується зі святом фієсти. Свобода, дружба, солідарність – головні рушійні принципи.

Ще одна доповідь Golazo була присвячена пошуку нових ідей для інновацій.

Після перерви, блок «Цифрових рішень, які можуть покращити ваші заходи» розпочався з доповіді представника Legardere (Польща) про промоушен заходів, формування соціального бренду, спільнот бігунів, телевізійному виробництву, загальним тенденціям. Так можна об’єднати мовлення кількох марафонів, для посилення ефекту. Якщо у програмі заходу немає встановлення світового рекорду, можна показати історії кожного з бігунів.

Доповідь Legardere (Китай) була орієнтована на маркетологів. Матеріали включали аналіз та порівняння кількох поколінь аудиторії. Найбільш цінної з якої є молодь віком від 5 до 22 років. Дано опис концепції кампанії просунення заходу, формуванню головної теми. Facebook та youtube заблоковані у Китаї, тому вони активно використовували національні медійні платформи. Аудиторія марафону сакури склала 230 млн осіб.

У обговореннях звернули уваги на те, що головна цінність марафону – це учасники, та можна зосередитись на формуванні реаліті шоу учасників.

У блоці стартапів та інноваторів були проекти пов’язані з: формуванням платформи обміну інформацією про заходи; застосуванням сенсорів для трекінгу даних про тренування Runfox; платформи для автоматизації проведення заходів; проекту Pic2Go для поширення фото-відео учасників; соціальної платформи sportywe; спортивного маркетингу Legardere.

Александр Білефельд розповів про проблеми втрати інтересу у школах до занять спортом, та Європейський тиждень спорту, як намагання вирішити цю ситуацію. Алессіо Пунці дав інформацію про стратегію ІААФ та варіанти співпраці федерацій з організаторами. Якоб Ларсен поділився інформацією про Global Running Day, та його поглядами для покращення співпраці між усіма учасниками процесу. Доповідь Маттеас Рейка (віце президента найбільшої спортивної федерації у світі – DLV) була проникнута статистичними даними та їх проектами. Німеччина, як і Іспанія проводить щорічні конференції для організаторів пробігів, та сформувала для них платформу комунікації. Крім того вони мають маркетингову компанію-партнера My Next Finish. А також національну серію змагань: Кубок бігунів Німеччини (для молодих спортсменів), Кубок Німеччини з кросу, який включає три заходи і фінал – національний чемпіонат. Інші заходи DLV – MyCityRun, RunDayMonday. На майбутнє у сфері інтересу – змагання з рейлу, урбан трейлу, інші види бігу.

На завершення конференції була панель лідерів за участю Боба Вербіка (CEO, Golazo), Карло Капалбо (голову комісії ІААФ з пробігів по шосе), Жана Грасіа (віце президента ЄА), Пако Барао (президента АІМС), Трейсі Сандула (колишнього SVP, Competitor Group).

Учасники звернули увагу на те, що маючи порожні стадіони з легкої атлетики, федерації ідуть невірним шляхом у бізнес пробігів, обкладаючи їх бюрократичними правилами та ліцензіями. Люди, далекі від атлетики та які приймають участь лише для себе, просто підуть у інші види діяльності. Вірним шляхом може бути розробка сервісів для організаторів (медичних, страхових, тощо). Федерація має працювати як сервіс компанія, залучаючи більше людей бути частиною організації. Представники різних ФЛА звернули увагу, що їм потрібна допомога ІААФ та ЄА у вирішенні цієї проблеми. Проте це не можливо для 51 євро-федерації, адже законодавство, регламенти різні, ключем для всього має бути розпочати комунікації та обговорення. Частиною цієї ініціативи є проект ЄА з сертифікації якості та безпеки пробігів по шосе. Цей проект планується розширити, та можливо об’єднати з ІААФ лейбл системою. Інше запитання було присвячена системі KPI яку необхідно мати для оцінки ефективності. Golazo активно співпрацює з академічними університетами Бельгії, Голандії для досліджень у їх проектах.

У підсумку конференції прийняли участь 282 представника федерації, організатора змагань, керівника клубів з 50 країн світу. 36 спікерів підготували свої доповіді. Відгуки учасників: «чи сподобалась вам конференція?», «Захоплююче!».